Interfete 4 Web - Carcoteala zilnica despre interfete web: Enciclopedii online

Enciclopedii online

Toata lumea a auzit de Wikipedia ca fiind enciclopedia de referinta a internetului. Cu toate acestea, am fost curios sa aflu ce apare la o cautare pe google dupa "online encyclopedia". Nu mica mi-a fost mirarea sa gasesc Wikipedia pe locul 4, asa ca am intrat putin sa vad ce au de oferit enciclopediile din top 3.
- pe locul 1 gasim encyclopedia , un motor de cautare prin enciclopedii online. Cum bara de cautare este la indemana, am cautat dupa "intel". Rezultatele pentru enciclopedii online sunt situate abia dupa "Related topics" in pagina, cam slabuta organizarea deci. Am dat si eu click pe primul rezultat, care citeaza enciclopedia Britannica. Descrierea este extrem de concisa pentru o pagina de enciclopedie, cu multe multe ad-uri google dupa, asa ca reactia imediata a fost sa inchid de tot pagina.
- pe locul 2 gasim chiar enciclopedia Britannica. Site-ul probabil ca odata nici nu se misca, fiindca modalitatea in care incarca incet-incet poze din diferite locuri ale paginii sugereaza totusi o usoara optimizare in prezent. Bara de search e tot vizibila, totusi cam redusa in dimensiune. Am cautat acelasi lucru ca mai sus. Intai mi se ofera niste rezultate partiale, poate nu caut chiar compania (cam slabuta partea asta, o interactiune cu utilizatorii si cu ce cauta cel mai frecvent ar fi bine venita). Descrierea e din nou muult prea sumara ca sa se preteze la o companie de anvergura Intel, basca ploua cu ad-uri google.
- pe locul 3 suntem intampinati de Encarta. In sfarsit gasesc un design de site care imi place. Rezultatele sunt de data asta relevante - am doar 2 link-uri, unul cu informatii despre companie, altul cu informatii despre microprocesoarele lor. Detaliile oferite despre companie sunt putine, cu toate astea mai bogate decat pana acum si mult mai bine organizate.

Ca o concluzie, voi vorbi despre Wikipedia, recompensata de google cu o mentiune de onoare... Site-ul este excelent, se vede ca este facut in intregime din articole adaugate de utilizatori. Se vede clar dorinta de a sti cat mai mult a omului modern. Articolele sunt lungi, detaliate, cu informatii cum ar fi bugetul si cifra de afaceri a companiei (am cautat tot Intel si am fost directionat direct catre pagina cu informatii despre companie). In mod normal, as fi criticat bara de search, situata in stanga si cam micuta, dar se pare ca milioane de utilizatori ai site-ului au avut o parere diferita de a mea, asa ca nu contez in cazul asta. Faptul ca scrisul este negru pe alb si pagina se incarca ultra rapid este iar un atu. Pe langa asta, pentru cine nu stie cum sa gaseasca repede un articol, poate cauta pe google "nume_articol_cautat wiki" si in principiu primul rezultat indica spre wikipedia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu