Interfete 4 Web - Carcoteala zilnica despre interfete web: Opriti nebunia cu Interfete Web!

Opriti nebunia cu Interfete Web!

Cautam ceva pe Wikipedia despre Javascript si, la articolul respectiv, jos, la legaturi externe, am descoperit ceva interesant. Primul link ducea spre un site romanesc, care avea totusi un nume dubios de familiar. Am dat click si imediat mi-am dat seama: e siteul realizat pe o echipa pentru cursul de interfete evoluate.

Am ajuns sa ne autoeditam chiar si pe wikipedia acuma! Asta e cea mai tare! Goana dupa linkuri e in toi! Si, normal, e greu sa facem rost de linkuri muncite, hai sa ne editam siguri in Wikipedia! Fratilor, nu e asa greu sa ajungem la o situatie win - win, sa ajutam un site sa aiba continut mai bun de exemplu si sa primim un link in schimb... de ce trebuie sa ne auto adaugam in enciclopedii?! Chiar credeti ca siteurile noastre amarate sunt bune de enciclopedie?!

Am incercat sa verific presupunerea mea, daca oamenii respectivi chiar s-au editat singur - ma indoiesc ca i-a pus cineva neutru acolo. Schimbarea respectiva nu a fost facuta de un user inregistrat (destul de dubios - rar se intampla asa - , dar normal daca ne gandim ca persoana respectiva nu mai avea de gand sa faca nici o alta editare... ). Linkul a fost pus initial spre homepageul siteuilor, apoi mutat spre un articol despre Javascript, ca na, riscau sa ii dea astia afara ca nu era nimic despre Javascript in linkul ala. De descris modficarile facute iarasi, omul respectiv nu a auzit. Intr-un cuvant, da de banuit toata treaba.

Totusi, pana la urma, dovezi concrete nu am (motiv pentru care nu am dat nume sau legaturi spre site), dar tind sa cred ca am dreptate. Nu o sa fac altceva decat sa dau un citat din regulile wikipedia (netiquette e deja prea mult) si sa sper ca o sa inteleaga persoanele respective mai mult.

La Wikipedia recomandăm ca personalităţile, proprietarii de firme etc. sau apropiaţii acestora să nu încerce să scrie despre subiecte în care obiectivitatea le-ar putea fi umbrită de interesul personal. Foarte adesea astfel de articole create în trecut au suferit grav din lipsa de punctului de vedere neutru şi din abundenţa cercetării originale, şi au trebuit şterse sau rescrise.

Din cauza oamenior de genul asta Wikipedia nu va ajunge niciodata o sursa de informatie la fel de sigura precum enciclopediile editate de companii.

Si cand te gandesti ca linkurile Wikipedia au si atributul nofollow pus (adica nu ii ajuta la pozitia in Google, ci eventual numai cu niste trafic) ...

3 comentarii:

  1. Hm. Păi la anul să se facă regulă, fără chestii d-astea. Cine e prins pică. Simplu.

    RăspundețiȘtergere
  2. E si destul de greu sa ii prinzi. Cum dovesti ca si-au pus ei link acolo si nu concurenta, ca sa ii pice?:D

    RăspundețiȘtergere
  3. asta e nimic. uită-te aici: http://ro.wikipedia.org/w/index.php?title=Interfe%C5%A3e_evoluate&action=history

    RăspundețiȘtergere