Interfete 4 Web - Carcoteala zilnica despre interfete web: 2009-01-11

Ce am invatat ca PM din proiectul la IE

Sunt cateva lucruri pe care le-am invatat cu ocazia proiectului la IE si pe care le consider importante pentru mine ca membru al unei echipe (de programatori sau orice altceva) si mai tarziu ca project manager (sper eu, curand :) ). Lucrurile astea, cate am identificat pana acum, sunt:

Unii oameni au nevoie de micromanagement
Cand lucrezi cu oameni mai putin motivati ca tine sau mai putin cunoscatori pur si simplu, e nevoie sa le dai indicatii clare, detaliate la maxim despre fiecare task.

Nu ai voie niciodata sa pierzi din vedere lucruri
M-am concentrat prea mult pe blog, unde am organizat activitatea (si a iesit bine, munca a fost repartizata ok, ritmul a fost constant, lucrurile s-au facut din timp) sia sta s-a vazut la site, care a trebuit pus pe piciaore ca lumea in ultima parte a proecitului si din lipsa de timp lucrurile nu au mers asa cum ne-am dorit . (A fost o incurcatura cu parola de la site, pe care nu am rezolvat-o in timp util.) Nu trebuia sa uit ca si siteula re o amre aprte din punctaj.

Nu trebuie sa faci lucrurile tu, e mai bine sa le delegi pentru o impartire uniforma a taskurilor
Am lucrat prea mult la blog singur si nu am specificat organizarea pentru lucrul al site din timp si corect. M-am bazat prea mult pe autoorganziarea unei subechipe cand trebuia sa specific clar ce e de facut, cand si cum se face, deoarece asta era treaba mea. Timpul petrecut cu "ingrijitul" blogului ar fi fost petrecut mai bine descoperind noi strategii pentru site si blog.

Fa lucrurile ca si cum timpul alocat ar fi jumatate din cat ai
In cazul nostru nu era posibila chestia asta, deoarece avem prea multe alte teme, dar ideea conteaza; altfel se ajugne la intarzieri din cauza ca apar prea multe necunsocaute, mai ales cand nu ai experienta pe tehnologiile cuc are lcurezi.

Modelul de dezvoltare prototip este bun cand esti incepator
Nu am stiut ce tehnologii sa folosim pentru site. Inital am ales Google Sites, dar am constat ca nu e destul de flexibil ca aspect acest serviciu. L-am aruncat (bine) si am ales altul: CMSul e107(nu foarte bine). Acesta a rezolvat problema cu designul, dar a introdus doua noi: dependenta de un server (care a produs ceva probleme ) si lipsa unor modalitati de SEO importante (nume custom pentru URLurile siteului). Ne-a costat putin, cred eu, a doua problema care nu a aparut in lista de taskuri macar, deoarece era prea tarziu sa mai facem ceva cand mi-am dat seama de ea.
Radacina problemei a fost ca nu am stiut ce sa cautam la un CMS, din cauza lipsei de experienta. Ar fi fost nevoie de inca o aruncare de prototip pe geam pentru rezultate optime.

Da deadlineuri multe si corespunzatoare
Un task fara deadline = 0. (Poate cea mai importanta invatatura :) )





Voi mai adauga aici concluziile care imi vin in minte, sper sa imi ramana infipte bine acolo ca sa le folosesc la proiectul urmator. Rezultatele au fost foarte bune acum, dar sunt si lucruri de invatat pe care nu e bine sa le uit, ca sa iasa si mai bine.

Prezentarea finala

Interfete4 Web
View SlideShare presentation or Upload your own. (tags: web interfete)

Una din cele mai proaste interfete web ale anului 2008

Direct de pe siteul sugestiv intitulat webpagesthatusck, vineeeeee... cea mai proasta dintre interfetele web ale anului 2008!

Enjoy!


Pagina de Google a unui SEOist

V-ati intrebat vreodata cum arata pagina de Google a unui SEOist? Nici eu :), dar, pentru ca am fost pus in pozitia asta (de SEOist), uitati cum imi arata Google:

Pluginul vinovat se numeste SEOQuake si s-a dovedit foarte util la proiectul cu interfetele web deoarece mi-a permis sa identific "tendintele" Google: ce pagini apar, unde intra, etc. In plus, usureaza analiza densitatii cuvintelor cheie pentru care optimizezi - iti arata densitatea tuturor cuvintelor din pagini, tuturori perechilor de cuvinte, etc.

Comunicare prin bancuri

Unul din bancurile mele preferate, nascut totusi dintr-un sentiment care nu ar trebui sa mai existe in zilele noastre:
La o scoala in Cluj, invatatoarea de la clasa a doua vine dupa pauza mare si ii intreaba pe copii:
- Ce ati facut in pauza?
Gigel, care era mai rasarit, ridica mana:
- Eu m-am jucat in cutia cu nisip.
Invatatoarea, ca sa dea un exemplu ce bine este sa inveti bine si constant spune:
- Brava Gigel, daca scrii frumos pe tabla fara greseala cuvintul nisip, poti pleca azi cu doua ore mai repede acasa.
Gigel merge la tabla si scrie frumos si caligrafic cuvintul NISIP fara greseala.
- Bravo Gigel, poti sa pleci azi cu doua ore mai repede acasa - spune invatatoarea.
Acuma se intoarce invatatoarea catre Petrica si il intreaba:
- Tu, Petrica, ce ai facut in pauza?
- Eu m-am jucat cu Gigel in cutia cu nisip!
- Perfect, daca scrii frumos pe tabla cuvintul cutie poti pleca si tu cu doua ore mai repede acasa.
Merge si Petrica la tabla si scrie frumos si ingrijit cuvintul CUTIE, absolut fara greseala.
- Bravo Petrica, si tu poti pleca astazi cu doua ore mai repede acasa.
Intr-un sfarsit, se intoarce invatatoarea catre Janos, si il intreaba si pe el:
- Tu, Janos, ce ai facut in pauza?
- Eu vrut joci si el la baietii cu nisip, dar ei nu fost draguti la Janos si spune: "merge in p... de bozgor"!
- Vai, dar asta este o discriminare a unor minoritati nationale cu influente negative asupra psihicului unui copil.
Daca scrii frumos pe tabla "discriminare a unor minoritati nationale cu influente negative asupra psihicului unui copil" poti si tu sa pleci cu doua ore mai repede acasa...

Interfetele pleonasm

"Daca instalezi Java, vei putea experimenta puterea Java."

Dar nu spune niciunde ce este asta Java (marca de cafea?) ...desi apare cuvantul de 6 ori.

Cum spune Joel:  chiar daca ai spatiu in interfata, nu trebuie sa il umplii daca nu stii ce sa scrii acolo. :)


Via Joel On Software.

Interfata Hitler

interfete 
De pe XKCD.

Comunicare in slujba vanzarii

Clipul a fost facut mai demult, cand oamenii inca mai credeau ca aspiratorul care e adus de cineva la usa e mai bun decat aspiratorul din magazin.
Stau si ma intreb daca practica mai este de actualitate...













Search Engine Blacklist

Motoarele de cautare care cauta sursele de redirectare (spam) parcurg interfete web in cautare de URL-uri care redirecteaza (si le grupeaza dupa domenii de redirectare comune), simuleaza click-urile utilizatorului pentru a descoperi redirectarile ascunse de crawlere web si cauta inclusiv URL-uri care apar des in comment-uri pe forumuri.

Aceste URL-uri pot ajunge intr-un Blacklist al motoarelor de cautare. Pentru a evita aparitia intr-un backlist, a paginii cu reclame spammerii introduc 2 layere: primul layer reprezinta URL-ul pe care se da click si care apare ca rezultat la un search (doorway pages) si al-2-lea e reprezentat de domeniul catre care se redirecteaza in momentul in care utilizatorul accseaza primul link (aflat sa zicem intr-un comment - redirection domains).

Oare dupa cate comment-uri cu link-uri catre un site ajunge acel link in Blacklist:D?

blogspot.com sursa majora de spam

Astazi m-am apucat de referatul la CI si printre articole am citit si acesta: Spam Double-Funnel: Connecting Web Spammers with Advertisers. M-am gandit ca ar fi interesant sa postez concluziile acestui research tinand cont ca si noi suntem gazduiti de blogspot.com

"For Layer #1doorway domains, we showed that the free blog-hosting site blogspot.com had an-order-of-magnitude higher
spam appearances in top search results than other hosting domains in both benchmarks, and was responsible for about one in every four spam appearances (22% and 29% in the two benchmarks respectively, to be exact). In addition, at least three in every four unique blogspot URLs that appeared in top-50 results for
commercial queries were spam (77% and 75%). We also showed that over 60% of unique .info URLs in our search results were spam, which was an-order-of-magnitude higher than the spam percentage number for .com URLs.

For Layer #2redirection domains, we showed that the spammer domain topsearch10.com was behind over 1,000 spam
appearances in both benchmarks, and the 209.8.25.150~209.8.25.159 IP block where it resided hosted multiple major redirection domains that collectively were responsible for 22-25% of all spam appearances. We also observed that the majority of the top redirection domains were syndication-based, serving text-based ads-portal pages.

For Layer #3 aggregators, we presented the surprising finding that two IP blocks 66.230.128.0~66.230.191.255 and 64.111.192.0~64.111.223.255 appeared to be responsible for funneling an overwhelmingly large percentage of spam-ads clickthrough
traffic. In our study, we easily collected over 100,000 spam ads that were associated with these two IP blocks, including many ads served by non-redirection spammers as well. These two IP blocks occupy the “bottleneck” of the spam double-funnel and may prove to be the best layer for attacking the search spam
problem.

For Layer #4syndicators, we discovered that a handful of ads syndicators appeared to serve as the middlemen for connecting advertisers with the majority of the spammers. In particular, the top-3 syndicators were involved in 59-68% of the spam-ads clickthrough redirection chains that we sampled. By serving ads on a
large number of low-quality spam pages at potentially lower prices, these syndicators could become major competitors to main-stream advertising companies who serve some of the same advertisers’ ads on search-result pages and other high-quality, non-spam pages.

For Layer #5advertisers, we showed that even well-known websites’ ads had significance presence on spam pages. Ultimately, it is advertisers’ money that is funding the search spam industry, which is increasingly cluttering the web with lowquality content and reducing web users’ productivity. By exposing the end-to-end search spamming activities, we hope to educate users not to click spam links and spam ads, and to encourage advertisers to scrutinize those syndicators and traffic
affiliates who are profiting from spam traffic at the expense of the long-term health of the web.
"

Bataie

E mare bataie in Google, la cautarea dupa interfete web. Top 10 se schimba zilnic. Putina concurenta nu astrica nimanui, dar problema e ca e o mare posibilitate ca topul final sa nu contina siteuri dezvoltate durabil, adica multe din ele ajung acolo datorita "impulsului" primit by default de la Google, imediat dupa aparitia siteului respectiv.

Problema XPath @

Am primit un comment interesant la articolul XPath de pe site scris de Alina:
" Problema pe care eu am avut-o cu @ este ca, daca valoarea unui atribut este "myself@mydomain.com" sau orice altceva ce contine "@" se strica totul si un parser de XPath are comportament impredictibil."

Ca o solutie pentru aceasta problema ar fi escaparea caracterelor speciale inainte de interpretarea XPath. Adica o cautare dupa caracterul @ si crearea unui fisier XML temporar cu caracterul inlocuit care va fi interpretat de XPath.

Daca cineva are o solutie mai eficienta sa posteze aici sau sa comenteze articolul despre XPath

Interfete Web pentru site-uri de presedintii

O sa vorbesc un pic despre site-urile institutiilor unde lucreaza cei care sunt oficial conducatorii statelor in zilele noastre.
  • Site-ul casei albe este cam ce as putea numi un site perfect. In primul rand, este foarte bine "aranjat in pagina", fara margini nelalocul lor. Are informatie destula, scrisa totusi cu litere mici, sa te forteze sa o citesti doar daca realmente crezi ca esti interesat. Cel mai important element din pagina este poza predominanta, asezata in josul jumatatii de sus a fiecarei pagini. Sunt peste tot poze foarte bine alese, si probabil ca cei mai multi care viziteaza site-ul nu se uita pe altceva decat pe aceste poze centrale.
  • Site-ul cancelarului german este placut la vedere si cam insuficient la continut. Ilustreaza pana la urma exact spiritul german, acela al omului practic, neatent la "reclame". Se gasesc pe el biografiile cancelarilor contemporani, cateva activitati importante si cam atat. Este relaxant de citit, probabil ca in 2 ore poate fi memorat in totalitate. De remarcat insa ca atentia vizitatorilor site-ului este atrasa catre citirea continutului, nu catre poze. E bine ca iti poti alege limba de vizitare, insa mai nasol e ca optiunea e pusa in text, nu ca steag al tarii.
  • Site-ul presedintiei romaniei imi place si nu prea. In primul rand, numele nu este deloc patriotic (scris in engleza... bine ca macar domeniul e .ro). Apoi, este foarte bine ca ni se ofera optiuni de vizitare a site-ului in engleza si franceza, mai nasol e ca la click pe optiuni ni se spune ca inca se lucreaza la traducere... Ideea intr-un site web ar fi sa furnizezi acces la continut cand acesta e valabil. Tematica de culori iar nu imi place, e mult mai misto facut site-ul PNL de exemplu. Steagul ala miscator mai bine ar fi static si ceva mai flashy. Un lucru care imi place totusi sunt paginile cu biografia presedintelui si cu datele despre tara noastra.
Ca o concluzie, avem 3 site-uri si 3 idei: putere, spirit practic si romantism.

Bigger Longer & Uncut - ce mai e nou pe site

Pentru cei care intra mai rar (sau deloc) pe site-ul nostru de interfete web acum este momentrul sa-l viziteze din nou.

Acum ceva timp am discutat despre Interfete web cu wiki, forum, blog si chat si am explicat de ce ar fi bine ca o interfata web sa contina si aceste intrumente web (sau macar o parte). De astazi avem integrat si la noi pe site un forum unde puteti discuta articolele, laboratoarele, temele si sa puneti intrebari legate de continutul site-ului.

Am activat si un plugin de content management unde am mutat paginile cu articole pentru a usura gestionarea, parcugerea si cautarea articolelor.

Am pus si 2 poll-uri la care va rugam sa raspundeti pentru a ne ajuta sa imbunatatim continutul site-ului. Ne intereseaza unde credeti ca ar fi mai bine sa plasam pe site temele si laboratoarele si daca ar fi utila adaugarea unui chatbox

Daca aveti probleme cu organizarea site-ului puteti sa va uitati la sitemap sau sa utilizati plugin-ul de search.

Interfete web prin care inveti engleza

Acum ceva vreme, am descoperit reclama aceasta, care mi se pare mai mult decat geniala.

De fiecare data cand imi aduc aminte de ea nu imi pot opri un zambet.

Si totusi, azi, daca vrei sa inveti engleaza nu e nvoie sa faci mare lucru, cu atatea siteuri disponibile ca sutsa de invatare. Sa analizam cateva siteuri care isi propun sa te invete engleza, din punctul de vedere al interfetei web oferite.

1. http://www.learnenglish.de/

Ofera o interfata simpla, fara imagini si chiar culoare de fundal, in stil nazist chiar. Pagina principala are o multime de linkuri , in fucntie de perspectiva din care vrei sa inveti engleza.

2. http://www.learnenglish.org.uk/

Siteul, sprijinit de British Council, are o interfata simpla, dar intr-un stil "ingramadit", caracteristic tuturor siteurilor British Council, care mie imi displace. Verdele de fundal iti cam omoara ochii.

3. www.1-language.com/

Pe primul lo ca capitolul "irosirea spatiului de pe ecran" se afla aceasta interfata web. Clasic exemplu de lucru care nu ar terbuis a fie acolo, dar este: cuplul de oameni zambitori. Din punct de vedere al continutului siteul se remarca prin oferirea de continut si pentru profesorii de engleza.