Interfete 4 Web - Carcoteala zilnica despre interfete web: Masini si Interfete Web

Masini si Interfete Web

Mi-am rezervat azi o ora ca sa vad in ce masura sunt pregatite site-urile celor mai importanti producatori de masini din lume sa isi primeasca clientii. Am inspectat site-urile Mercedes, BMW, Audi si Toyota.
  1. Mercedes are cate un site diferit, in functie de limba si locatia cu care pornesti cautarea in Google. Cum site-ul american nu prea a vrut sa se incarce in browsere (IE, Firefox), am intrat pe site-ul britanic. Pagina are o interfata usor accesibila, lizibila. Cu toate astea, parca intrarile in meniuri sunt toate la fel. Eu as fi ales un font mai mare de exemplu pentru Model overview, ca sa stie lumea ca numai asa poti ajunge in pagina cu toate modelele actuale. Site-ul e un pic prea organizat, in orice caz nu e un site pe care ajungi din prima unde vrei.
  2. BMW sta mai bine la partea de cautare in Google; are un site world-wide, din care poti alege usor site-ul regional al tarii tale. Ce nu imi place nici aici (am remarcat si la celelalte site-uri de masini germane) este ca se folosesc mereu pop-up-uri pentru paginile noi, si trebuie sa setezi browserul sa le permita. Frumos la BMW e ca toate site-urile regionale au acelasi design, simplist si rapid de navigat. Meniu orizontal, functional, sus de tot in pagina, pentru fiecare model de masina. Site-ul functioneaza repede si imi place mult.
  3. Audi are si el site world-wide, trecut totusi in Google ca site-ul USA. Sufera de boala pop-up din pacate, iar prima chestie care socheaza e ca meniul frumos, orizontal, din susul paginii, cu modelele de masini, e cam nefunctional. Abia pe site-urile regionale, el functioneaza totusi cum trebuie. Altfel, site-ul romanesc e foarte accesibil, relativ usor de navigat (meniurile ar fi putut sta in stanga decat departe in dreapta). Este oarecum mai bine ca aici nu sunt optiuni interactive de selectie a culorii masinii de exemplu, sunt pur si simplu puse masinile in toate culorile disponibile pe o pagina.
  4. Ca sa fac o schimbare de peisaj, am cautat si alti producatori decat germani si m-am oprit la Toyota, firma cu cele mai mari vanzari de masini la nivel mondial din prezent. Site-ul asta este clar orientat catre vanzare rapida a masinilor. Meniuri mari, cu poza masinii langa model si chiar cu pretul minim necesar pentru o masina standard. Cautand un pic, am constatat ca site-ul world-wide ne ofera optiunea de a merge pe site-ul tarii in momentul in care dorim sa inspectam o masina. Din pacate, ei nu au site romanesc. Am fost curios sa intru pe site-ul britanic si aici e o alta abordare, "europeana". Masinile sunt intai prezentate ca piese de muzeu, abia dupa ceva cautari gasim si niste preturi. Prefer clar varianta americana.
Ca o concluzie, site-urile de masini nu sunt facute pentru oamenii grabiti. Intri pe ele, te acomodezi cu mediul, cercetezi toate ofertele, si abia apoi cumperi. Contrast mare fata de magazinele online de calculatoare de exemplu, cu cautari dupa componente bine detaliate. Totusi, contrastul e normal pana la urma, calculatoarele se adreseaza de cele mai multe ori oamenilor tehnici, o masina ti-o alegi de multe ori doar dupa marca si aspect.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu