Interfete 4 Web - Carcoteala zilnica despre interfete web: Ce am invatat ca PM din proiectul la IE

Ce am invatat ca PM din proiectul la IE

Sunt cateva lucruri pe care le-am invatat cu ocazia proiectului la IE si pe care le consider importante pentru mine ca membru al unei echipe (de programatori sau orice altceva) si mai tarziu ca project manager (sper eu, curand :) ). Lucrurile astea, cate am identificat pana acum, sunt:

Unii oameni au nevoie de micromanagement
Cand lucrezi cu oameni mai putin motivati ca tine sau mai putin cunoscatori pur si simplu, e nevoie sa le dai indicatii clare, detaliate la maxim despre fiecare task.

Nu ai voie niciodata sa pierzi din vedere lucruri
M-am concentrat prea mult pe blog, unde am organizat activitatea (si a iesit bine, munca a fost repartizata ok, ritmul a fost constant, lucrurile s-au facut din timp) sia sta s-a vazut la site, care a trebuit pus pe piciaore ca lumea in ultima parte a proecitului si din lipsa de timp lucrurile nu au mers asa cum ne-am dorit . (A fost o incurcatura cu parola de la site, pe care nu am rezolvat-o in timp util.) Nu trebuia sa uit ca si siteula re o amre aprte din punctaj.

Nu trebuie sa faci lucrurile tu, e mai bine sa le delegi pentru o impartire uniforma a taskurilor
Am lucrat prea mult la blog singur si nu am specificat organizarea pentru lucrul al site din timp si corect. M-am bazat prea mult pe autoorganziarea unei subechipe cand trebuia sa specific clar ce e de facut, cand si cum se face, deoarece asta era treaba mea. Timpul petrecut cu "ingrijitul" blogului ar fi fost petrecut mai bine descoperind noi strategii pentru site si blog.

Fa lucrurile ca si cum timpul alocat ar fi jumatate din cat ai
In cazul nostru nu era posibila chestia asta, deoarece avem prea multe alte teme, dar ideea conteaza; altfel se ajugne la intarzieri din cauza ca apar prea multe necunsocaute, mai ales cand nu ai experienta pe tehnologiile cuc are lcurezi.

Modelul de dezvoltare prototip este bun cand esti incepator
Nu am stiut ce tehnologii sa folosim pentru site. Inital am ales Google Sites, dar am constat ca nu e destul de flexibil ca aspect acest serviciu. L-am aruncat (bine) si am ales altul: CMSul e107(nu foarte bine). Acesta a rezolvat problema cu designul, dar a introdus doua noi: dependenta de un server (care a produs ceva probleme ) si lipsa unor modalitati de SEO importante (nume custom pentru URLurile siteului). Ne-a costat putin, cred eu, a doua problema care nu a aparut in lista de taskuri macar, deoarece era prea tarziu sa mai facem ceva cand mi-am dat seama de ea.
Radacina problemei a fost ca nu am stiut ce sa cautam la un CMS, din cauza lipsei de experienta. Ar fi fost nevoie de inca o aruncare de prototip pe geam pentru rezultate optime.

Da deadlineuri multe si corespunzatoare
Un task fara deadline = 0. (Poate cea mai importanta invatatura :) )





Voi mai adauga aici concluziile care imi vin in minte, sper sa imi ramana infipte bine acolo ca sa le folosesc la proiectul urmator. Rezultatele au fost foarte bune acum, dar sunt si lucruri de invatat pe care nu e bine sa le uit, ca sa iasa si mai bine.

2 comentarii:

  1. niste concluzii excelente:) imi pare bine ca ati invatat cateva lucruri din acest proiect:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Raspunsuri la concluzii :)

    1.If there were no problem people there'd be no need for people who solve problems.

    2.The more you plan the luckier you get.

    3.To estimate a project, work out how long it would take one person to do it then multiply that by the number of people on the project.

    4.Warning: dates in the calendar are closer than you think.

    5.If project content is allowed to change freely the rate of change will exceed the rate of progress.

    6.If it wasn't for the 'last minute', nothing would get done.

    RăspundețiȘtergere