Interfete 4 Web - Carcoteala zilnica despre interfete web: Gadget-uri pentru interfete web

Gadget-uri pentru interfete web

Intr-un articol anterior vorbeam despre cat de usor se poate face o pagina web cu ajutorul CMS. Exista de asemena si template-uri de pagini web care pot fi descarcate gratuit si adaptate pentru a obtine rapid un site care arata bine.

Dar cum putem face un site/blog sa fie mai cool fara sa pierdem prea mult timp?
Foarte simplu...adaugam niste gadeget-uri, adica dam copy/paste la bucati de cod deja scrise pe care le includem in paginile noastre. Ca sa fiu mai explicita voi da cateva exemple de gadget-uri foarte utilizate si o sa povestesc pe scurt si cum facem rost de ele:

1. Pe Google Gadgets gasiti tot felul de gadget-uri: ceasuri, mp3playere, calendare, tool-uri financiare, harti, countere etc. Mie mi-a placut un paianjen care se plimba asa ca am selectat gadget-ul am dat click pe Get the Code si apoi am dat copy/paste in articol.



Si acum avem si un mic pet al blog-ului nostru care urmareste mouse-ul:)


2. Pentru a avea o pagina web foarte animata putem adauga si animatii in flash. Se descarca un fisier swf si se scrie in sursa paginii web ceva de genu: "<"embed width="" height="" src="numefisier.swf"> "<"/embed>. Cele mai des utilizate sunt bannerele si paginile de start animate in flash. Eu am adaugat un joculet recomandat de frate-miu...Atentie e violent deci nerecomandat copiilor:)



3. Alt gadget foarte popular este mini-playerul youtube. Foarte multa lume vrea sa-si puna pe blog o melodie, un filmulet funny sau o secventa din emisiunea lui mircea badea. Cel mai simplu e sa intri pe youtube, sa cauti filmuletul si sa dai copy/paste la codul scris in casuta "Embed". Eu am gasit o melodie foarte draguta tot pe un blog in timp ce imi faceam prima tema la IE:)



4. In general pentru a face o pagina mai dinamica si mai interactiva se utilizeaza javascript si ajax. Cel mai funny exemplu de cat de departe se poate merge cu javascript este DHTML lemmings

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu