Interfete 4 Web - Carcoteala zilnica despre interfete web: Bloguri pentru candidate...continuarea

Bloguri pentru candidate...continuarea

Acum 2 saptamani cand presa vuia despre alegerea noului presedinte al SUA (desi nu cred ca a fost o surpiza ca e iesit Obama) am scris si eu despre blogurile catorva doamne candidate la alegerile de pe 30 noiembrie. Astazi voi comenta blogurile/siteurile a doua candidate destul de mediatizate din motive politice sau mai putin politice.

Voi incepe cu cea mai mediatizata doamna din politica romaneasca: Elena Udrea.
La cautarea pe google primele 2 intrari sunt blogul si siteul. Mi se pare excelent faptul ca, desi apare mereu in presa despre monden, in pictoriale sexy sau in "reclame" la genti LV, cele mai bine cotate pagini sunt cele legate de activitatea politica si profesionala.

Am intrat mai intai pe blog (care face parte din site) si am fost din nou placut impresionata. Aspectul este placut si practic: iese in evidenta si culoarea portocalie si poza doamnei Udrea, dar in dreapta apare si Agenda, care mi se pare foarte utilia in cazul in care esti interesat de activitatea candidatei. De asemenea articolele sunt taioase si in stilul tandemului Basescu-Udrea vezi Premier sau nimic?. Ce mi se pare batator la ochi este ca la o saptamana pana la alegeri post-urile sunt despre ce nu fac bine Tariceanu, Geoana, PSD si nu despre ce face bine doamna Udrea. Ce arata cel mai mult faptul ca blogul este foarte vizitat este numarul considerabil de commenturi. De exemplu cele 2 articole postate ieri au deja 300 de commenturi (si nu toti vizitatorii scriu si commenturi). De aceea am si cautat page rank-ul blogului si am aflat ca blogul are Page Rank 3, ceea ce este destul de bine: noi de exemplu avem 0 :D si cancan.ro are 5:P

Ce nu-mi place la site este in primul rand poza mult prea mare a doamnei Udrea de pe pagina principala (cu un decolteu mult prea mare), care oricum este cam incarcata. La partea de proiecte au aparut 4 intrari pe 18 noiembrie, ceea ce denota apropierea votului. Alt lucru care mi-a displacut la prima vedere este sectiunea Concurs, dar dupa ce am vazut despre ce e vorba (concurs pentru alegerea sloganului electoral etc.) mi s-a parut o strategie buna:)

In concluzie site-ul doamnei Udrea este un site electoralreusit (desi un pic cam incarcat) si nu lasa loc de discutii in ce priveste motivul pentru care a fost creat: alegerile de pe 30 noiembrie. Vom vedea cat de bine se vinde produsul Elena Udrea tinand cont ca in ambalaj s-a investit mult, dar cel mai important ramane tot continutul!

Utrmatorul blog pe care am intrat a fost cel al candidatei PSD Oana Niculescu-Mizil (contracandidata lui GIGI). Am constat ca e mai placut sa te uiti pe un blog aerisit cu mai putine constraste de culori (obosisem de la siteul Elenei Udrea). Am gasit blogul cam greu, deoarece mai intai am dat search dupa "Oana Mizil" si toate link-urile erau despre moda, mirese etc. Trecand de prima impresie (ca nu ma mai dor ochii) am inceput sa dau scroll, dar nu m-am oprit sa citesc niciun articol deoarece mi se pareau prea lungi si cu prea putine paragrafe. Nu mi-au placut nici link-urile catre bloguri de la sfarsitul catorva posturi. Mi se pare cam ciudat ca la Top Articol apare sectiunea cu poze. Mi se pare ok ca exista link si catre siteul ei de campanie, altfel nu l-as fi gasit niciodata, dar ar fi trebuit pus in prima parte a paginii ca sa fie vizibil cand se incarca blogul.

Pe blog exista si un Trafic Counter care nu stiu cat de bun e: arata 20000 de vizitatori dar cum blgoul/siteul nu e in scris pe Trafic.ro nu am aflat cati sunt vizitatori unici. Ca page rank sta la fel de "bine" ca noi: 0. La capitolul page rank cred ca Elena Udrea a facut knock out celalalte candidate.

Pe blog apar cam putine posturi si siteul nu contine nimic la sectiune Agenda. Informatiile de pe blog si de la sectiunea Media nu mi se par suficiente pentru a contura o imagine de candidata, dar trebuie sa tin cont si unde candideaza: in Ferentari contra Gigi Becali. Pot presupune ca acolo oamenii nu stau sa citeasca pe net despre Oana Mizil cand le vine curentul, iar pozele de pe blog sugereaza ca activitatea ei se desfasoara mai mult pe teren ceea ce cred ca e un avantaj.

In concluzie, nu cred ca s-a depus prea mult efort in mediatizarea pe net a doamnei Oana Mizil dar blogul ofera cat de cat informatii despre activitatea din campanie si personalitatea candidatei (P.S. e stelista :P )

Un comentariu: